Monday, January 23, 2012

Mimpi : Mainan tido yang kadang2 mnjadi knyataan


Bukan alam nyata jer ade permainan ,
Tidur pon ade mainan sendiri jugak . 
Lau mainan tidur orang namekan sebagai mimpi . 
Setengah orang percaya mimpi tu betul tak kire mimpi best ke tak best .
Setengah orang jugak tak percaye langsung ngan mimpi dengan alasan mimpi tu mainan waktu tidur jer .
Tapi kadang-kadang tuhan jadikan mimpi ni sebagai petunjuk tuk sesuatu kejadian yang dicipta oleh-Nya .

Pagi takdi tidur sejam jer sebelum masuk nye waktu subuh .
Sempat jugak bermimpi .
Tapi mimpi tu weird yang teramat laa .
Sampai kan bila sedar tu nak pikirkan balik di luar batas akal fikiran dah .
Tapi pelik-pelik mimpi tuh lau ingat balik die ade campur sikit dengan situasi sebenar aku kat dunia sebenar nih . 

Tu yang aku tak paham tuh .
Lau betul mimpi tu just mainan tidur , 
Nape die nak campur adukkan dengan dunia sebenar aku ?
Aku hairan jugak , sebab mimpi tu pelik sangat-sangat .
Dengan orang yang aku kenali jadi pelik semacam jer ,
Dengan keadaan dunia tuh jadi macam Deja Vu jer ,
Dengan tempat sepanjang mimpi tuh tempat yang memang aku kenal .
Dengan elemen dalam movie-movie mngarut yang pernah aku layan sebelum nih .


Takde lah nak amik sies ngan mimpi pelik tuh ,
Tapi aku nih yang pelik nape duk terpikir sal mimpi tuh .
haihhhhhh , heran den .

P/s : Orang kate lau tak nak mimpi pelik-pelik , basuh kaki sebelum tido , camtu ke ?

No comments:

Post a Comment