Wednesday, October 24, 2012

Its not about distance and time. Its all about YOU


Ye awak memang jauh,
Ye saya bukan selalu di depan mata awak,
Ye saya tak selalu disisi awak dikala awak terduduk keresahan bersendirian,
Saya mintak maaf untuk kekurangan itu,
I'm really sorry.

Its not about distance,
Awak memang jauh,
Apa kan daya saya, Andai ini cubaan tuhan InsyaAllah saya sanggup terima,
Orang selalu cakap, Jauh Mata Dekat Di Hati,
'Pepatah' tuh mungkin agak membosankan sekarang,
Namun pepatah yang mmbosankan tu lah yang saya ingin luahkan kat awak,

Awak mungkin tak didepan saya,
Awak mungkin tak disisi saya sebagaimana orang lain yang selalu ade teman disisi,
Tapi selagi perasaan ini ikhlas menerima ujian,
Awak kan selalu di Hati saya,
Awak kan selalu berlegar di fikiran saya,
Walau kadang-kadang perasaan itu merosakkan diri saya sendiri,
Sy cuba menjadi positif selagi saya mampu,

Its not about time,
Kadang-kadang hati ini mungkin tak sabar menunggu hari itu,
Kadang-kadang mungkin hati ini resah memikirkan,
apakah akan kekal perasaan bahagia ini sehingga ke akhirnya,
apakah akan tiba hari bahagia yang diimpi-impikan selama ini,

Tapi bak kata orang jugak,
Kalau dah jodoh, tunggu seribu tahun pon tak kemane,
Ye, jodoh itu wakil kepada takdir tuhan,
takdir yang tuhan dah tetapkan bagi hidup awak, hidup saya,
dan hidup kita jugak mungkin.

Saya nak katakan,
Saya bahagia dengan awak,
Saya mintak maaf atas segala kekurangan saya,
Awak segala-galanya bagi saya,

Tak mudah saya nak meluahkan semua ini,
Namun terdetik segala keberanian dan kecekalan,
Untuk jari saya nih terus bergerak menaip segala kata-kata untuk awak,

Its all about YOU miss Syafiqah Shafawiza.


Segulung kertas yang penuh makna


Present english drama for subject Technical English III done !
Present project for Final Year Project also done !
Almost all quiz, and test for the rest of others subject already done !

Sedar tak sedar, dah penghujung semester 5 aku kat sini,
Sedar tak sedar, mungkin aku patut sedar,
aku dah di part yang terakhir untuk babak drama hidup aku kat kolej nih,
babak drama hidup sebagai seorang students yang mengejar segulung sijil,

segulung sijil yang menceritakan segala liku-liku yang aku hadapi,
segulung sijil yang bakal menentukan kemana hala tuju hidup aku selepas ini,
segulung sijil yang bakal menentukan perhitungan diri ini dengan harapan kedua ibubapa di kampung,

segulung sijil yang mungkin dilihat sebagai sekeping kertas yang digulung dan diikat cantik dengan ribbon,
ataupon mungkin dilihat sebagai sekadar suatu penghargaan atas kesabaran menempuh halangan hidup di kolej ini,
namun didalamnya terdapat seribu satu ucapan tahniah daripada saudara mara,
didalamnya juga terdapat seribu satu kenangan sepanjang usaha untuk mengapai kertas tersebut,

'Kertas' itu penting bagi aku,
ia permulaan bagi coretan hidup yang terpahat didalam hati,
ia penghargaan terbesar untuk segala jasa kedua ibubapa yang mungkin tak ternilai,
ia juga sebagai wakil bagi mengucap syabas dan tahniah kepada diri ini,
yang sanggup menyahut cabaran menempuh alam hidup baru ini sejak 2 tahun lebih yang lepas.

InsyaAllah lagi setengah tahun harus aku hadapi untuk segulung kertas itu,
InsyaAllah.. Dengan izin-Nya

Penghujung Cinta

Berakhir sudah pencarian cintaku
Jiwa ini tak lagi sepi
Hati ini tlah ada yang miliki

Tiba diriku dipenghujung mencari cinta
Diri ini tak lagi sepi
Kini aku tak sendiri

Aku akan menikahimu
Aku akan menjagamu
Ku kan selalu disisimu seumur hidupmu

Aku akan menyayangimu
Kukan setia kepadamu
Kukan selalu disisimu seumur hidupmu

Tiba diriku dipenghujung mencari cinta
Hati ini tak lagi sepi
Kini, aku tak sendiri

Aku akan menyayangimu
Kukan setia kepadamu
Kukan selalu disisimu seumur hidupmu

Aku akan menikahimu
Aku akan menjagamu
Ku kan selalu disisimu seumur hidupmu

Ku kan selalu disisimu seumur hidupmu
Seumur hidupmu
Seumur hidupmu
Seumur hidupmu
Seumur hidupmu


P/s : Untuk kamu :)