Friday, January 20, 2012

Duit kertas , duit syiling baru : Lawa dan attractive ?


Petang takdi , aku pegi beli barang sikit kat sebuah market .
Lepas pilih-pilih barang , terus pergi bayar kat kaunter
Total harga brang aku tuh RM**.50

Aku pon bayar RM50.00 , jadi balance tuh ade laa berbaki 50sen .
Time amik reset ngan duit baki tuh , aku pelik jer ngan duit 50sen tuh . 
First2 aku pikir orang cashier tuh silap kasi syiling 20sen sebab duit syiling tuh ringan and kecik jer .
Tapi bile tengok kat duit syiling tuh warna keemasan jer . 
Aku terpikir plak orang cashier ni silap kasi duit syiling RM1 yg dah lame lupus dulu .
Tapi cam tak logik plak .
Last skali aku terpikir plak duit nih cam token funfair yang bese aku pegi dulu2 .
Tapi nape lak token nih leh sesat sampai ke super market nih ? Pelik tol !

Aku pon tengok tol2 kat syiling tuh , Laaa ! Syiling 50sen baru rupenye . 
Adoii , aku pon malu la jugak sebab terkesima sekejap depan orang ramai lak tuh sebab duk tengok duit syiling kat tangan aku tuh jer mcam orang tak pernah jumpe duit .

Tak tau laa nape syiling 50sen yang baru nih makin ringan dan takde nilai jer berbanding dengan syiling 50sen yang lama-lama dulu . Tak paham aku nape die kuarkan syiling camtu plak .

Ni lah rupe-rupe matawang yang akan kite pakai start 2012 nih . 
Boleh didapati di pasaraya2 besar sekarang . haha




P/S : aku dah nak start buat koleksi frame duit-duit sebelum nih . Sape nak join ? Hehe

No comments:

Post a Comment