Thursday, January 19, 2012

Im Addicted to Futsal now .


Dah lame rase tak update blog . Dah dekat seminggu rasenye . 
Malam nih rase nak update blog , walaupon post nih akan dilihat sebagai merapu merabang skali . Hehe

Sejak 2 3 minggu nih nampak sangat cam aku dah cam addicted nak main futsal . Tapi nak mention awal2 , kenyataan yang aku tak pernah2 pandai main futsal nih . Sebelum ni pon aku bukan tak pernah , tapi langsung jarang-jarang turun main futsal nih . Pegi tengok orang lawan futsal pon jarang , even kat hometown aku Dungun nih , aku tak tau pon kat mane Court futsal kat sini . Sampai camtu skali kurang nye minat aku kat futsal nih .

Tapi sekarang aku da anggap futsal nih cam sukan tuk aku kuar peluh . Lau kat hostel , dah lame sangat terperak kat bilik jer ngadap game kat laptop . Cam takde makne pape lau duk ngadap laptop 24 jam . 

Lagi-lagi hostel aku tuh belakang ade court futsal yang dulu nye court tennis . Petang-petang jer aku tengok orang main kat situ . Slow-slow mari minat kat futsal nih . Pas2 test laa turun main jugak . Tapi malu gile2 la first time main tuh . Yelaa , aku yg dop pandai nih sesuke rase pegi join main jugak ngan orang yang dah pandai main , merosakkan game orang jer aku nih . huhu .

Dulu pernah gak aku tanye2 bakpe laa adik aku yang kerap sngat pegi main futsal daripada main tennis cam dulu-dulu . Aku pon pegi laa tengok skali die main kat court bese2 tuh , terdetik dalam hati best jugak game futsal nih . Best laa dari main bola padang tuh . 

Sukan Futsal ni lau aku perhati memang sesuai dimain oleh kebanyakan umur tak kire kecik besar tua muda even bukan laki jer yang bleh main , pompuan pon kerap join sekali . Sebab game futsal nih kecik jer court die , and boleh sumbat gol banyak2 . haha . 

Tp aku takde lah sampai berharap aku nak tnggal main tennis lau selalu main futsal sekarang , cuma aku addict to futsal sebab aku ade geng skali bleh main futsal . Aku takde lah nak pegi jauh sukan nih , just nak kuar peluh and rapatkan silaturrahim sesama member aku . HAHA ! #Most funny reason for me .


p/s : Ade sape2 nak ajak orang yang tak pandai main futsal nih main sekali ke ? hehe

No comments:

Post a Comment