Tuesday, July 2, 2013

Tidur ohh tidur


Lepas satu game, sambung game lain, habis game, sambung game baru.
12 tengah malam, sampai laa 3 pagi.
Lapar, cari makan kat bawah.

Dah kenyang sambung lagi main game.
Tengok2 jam dah pukul 7pagi.
'Ehh, dah pagi ke? Patut lah bising jer bunyi budak2 ni nak pegi sekolah'

Bercakap aku sendiri sambil mengeliat 2 3 kali.
Tapi pelik, aku langsung tak menguap sebagaimana orang yang sedang mengantuk tak tidur malam,
Cuba baring, tak terasa pulak nak tidur.
Cuba bangun, ehh larat pulak aku nak bangun.


Begitu la malam2 aku sejak dua menjak nih.
Penyakit susah nak tidur malam makin menjadi-jadi.
Tak kira la macam mana penat sekali pon badan,
Kalau habis awal tidur sure 3-4 pagi.

Terduduk, terkelip kelip memandang laptop,
Terus jari ni menaip di carian google pasal 'insomnia',
Insomnia = Penyakit susah tidur malam
Baca baca pasal insomnia nih,
Terus terfikir, aku dah kena penyakit nih agaknya.




Baca dalam 1 laman berkaitan insomnia,
Disenarai sebab sebab terjadi penyakit ni,
Banyak pula kaitan dengan aku.
Lepas ni confirm kena tidur awal,
Mampus aku kalau duk amal tak tidur kalau dah dapat kerja nanti.

Btw, sapa sapa nak tau pasal imnosia boleh refer sini
http://penyebab.org/penyakit-insomnia-susah-tidur


No comments:

Post a Comment