Tuesday, December 20, 2011

Result aku makin down ! ape jadi nih ! huhu

Petang Selasa, 20.12.2011. Management HEA TATiUC dah bukak peluang tuk student bertanya pointer mereka. Orang lain dah mula bertanya result diorang start pagi hari dah. Aku dapat tau petang tu jer dalam pukul 3 yang result last sem student tati dah boleh tau. Aku pon ape lagi, terus hantar request kat HEA dengan nama n nombor matrik aku . Tunggu punya tunggu lama lah jugak , yelah tunggu turn la katakan .

Time tunggu tuh memang berdebar gile-gile jer rse . huhu . Nak makan pon tak selera punya ke mikir kan result aku last sem . Ummi aku cakap lau berdebar tuh mesti ade tak kena ngan result tuh . Aku pon admit jer memang berdebar sangat2 sebab memang ade yang 'tak kena' pon ngan final exam aku yg lepas . 

Dalam pukul 3.30petang , #TING TONGG! bunyi inbox la konon , masuk lah msg HEA . Aku pon tengoklah result aku yang teramat down tu dengan hati yang luruh , tapi cuba terima dengan hati yang terbuka sebab aku rase memang aku deserve dapat result camtuh dengan cara aku belajar . And result ni jugak yg buat aku first time trpaksa repeat subjek . Tapi aku tak keseorangan sebab ramai gak member-member kelas aku yang lain pon kena repeat subjek tuh . Subjek tu ialah paper MATHEMATICS 2 ! 


Bunyi cam senang kan , alahh matematik jer pon , ingat subjek ape lah takdi . Matematik kat sekolah pon dah belajar kan . Tapi nak wat camne subjek tu susah bagi aku . Aku pon termenung sedetik memikirkan sebab-sebab yang munasabah yang patut aku pikirkan kenapa lah aku boleh repeat subjek tuh .

Aku tak nafikan , memang aku banyak main-main sem lepas . Kedatangan kelas pon main take lightly jer . Mujur tak dapat warning letter jer . huhu . Tapi ade 1 sebab lain bagi budak-budak kelas aku yg turut repeat subjek math nih . Bagi diorang Madam yang mengajar kitorang tu tak best . Ngajar pon cam tak ikhlas jer . Duk marah-marah jer lau kitorang tak leh buat . Pastu tak leh nego dalam hal markah nih . and banyak lagi lah .

Tapi aku tak rase aku pon patut masuk lam golongan tuh yang terus-terus salahkan madam bila terpaksa repeat subjek die . Lau nak kate tak boleh nak nego tuh maybe die cube berlaku adil and sedikit strict kot . Kalau nak cakap die tak ikhlas ngajar sebab duk marah-marah jer , tak jugak sebab kitorang tak kan pernah tau hati dan perasaan dia mengajar kitorang time tuh . Maybe die marah sayang , marah nak kasi kitorang pandai ke , marah nak suruh kitorang rase tercabar ke and do the best for all her quiz, test and final exam paper . Kan ?

Aku rase cam tak adil lau duk kutuk jer die belakang-belakang sebab aku rase aku patut hargai die , sebab die pernah jadi cikgu aku untuk subjek nih kan . Tak kan berkat ilmu tuh lau anak muridnya menderhaka . Rite ? huhu . Btw, aku tetap nak ucap Terima Kasih kat madam aku tuh even die dah buat aku repeat . 

Tapi lau pikir-pikir balik nasib aku yang just repeat math tuh nasib baik lagi sebab subjek-subjek lain yang agak kritikal jugak, aku still lulus . Tak ke naye lau kena repeat 2 3 subjek dalam 1 sem . huhu .

BTW , azam aku tuk tahun baru and sem baru nih , aku betol-betol nak buang tabiat lama aku , yang cam sedikit lalai dalam study nih . Dengan kate lain nak jadi baik skit la daripada jadi 'buruk' sampai sudah kan .

P/s : Still bernasib baik fail 1 subjek , lau fail sumer subjek kompem2 aku brhenti terus nih .huhu

No comments:

Post a Comment