Monday, December 19, 2011

Coretan malam hari.

Malam nih , pukul 9 malam pergi main futsal kat twincourt tuh . 
Da agak dah sakit kaki nih memang datang balik , huhu .
Btw , tak tau ape nak di coret malam nih , nak mengarut jer laa kot. huhu 
Semenjak 2 menjak nihh malas benor nak update blog nih , huhu .. rase dah lame tak buat new post.

Tapi takpe laa , tuk post nih nak cerita balik sikit ape yang aku tengok kat facebook hari nih.

Ade 1 situasi dah brlaku kat facebook tuh dimana seorang Budak pompuan yang agak hot di facebook tuh telah di fake kan mukenye oleh budak pompuan lain. Aku tengok tuh kat wall post si mangsa dengan tertera nya si pengeFake nih mengatakan muka mangsa tuh sebijik cam muka dia and terus kata die terus kate si mangsa nih fake kan muke die. *ape haram la main fake-fake muke orang nih. huhu. 

Tak tau la ape motifnya si pengeFake tuh, tapi menurut budak pompuan yang jadi mangsa tuh, die ade friend ngan si pelaku tuh menerusi akaun lain. tapi tak tau laa betol ke tak.

Aku terus laa follow komen-komen kat wall picture si mangsa nih, memang ramai gila lah yang like and comment nih, yelahh, orang hot kan, tapi dalam banyak-banyak komen dari si mangsa sendiri, dia nampak macam riak sedikit.. sebab nya ?

Mangsa : Die sajer nak tiru muka comel orang, yelah muka die tuh hodoh jer.

hahh , camtuh laa ayat beliau lau diterjemahkan dalam bahasa mudah.

Komen-komen lain dari sahabat mangsa jugak terus-terusan mengomen dengan mengutuk si PengeFake tuh , tapi secara tak sedar diorang jgak dah kutuk dan main riak-riak dengan ciptaan Allah. Aku pon tak tau lah ape kena kes main fake fake muka orang lain nih, tapi cube laa bincang leklok dengan si pelaku tuh kenapa die buat camtuh takleh ke. Ni tak, terus-terus jer mencarut la, ape lah, buat ape, tambah dosa sendiri ade la kan. Aku memang tak tau pape , and aku rase aku boleh anggap tu benda kecik and tak yah nak dipanjang-panjang kan. yelaa , mungkin aku ni tak hot and tak lawa pon sampai orang lain pon nak buat fake muka aku kan.

Hanya satu jer nak cakap , tak payah lah sebab facebook kita gaduh sesame islam , tak payah lah sebab facebook kita semakin riak dan takbur dengan ape yang Allah s.w.t kurniakan kat kita , sebab kita juga tak sedar , ade "3rd party" yang sedang menunggu mase menjatuhkan kita dengan membiarkan kita bergaduh sesama sendiri just kerana hal kecik tuh.

Kalau dah tak leh sabar sangat and marah kat si pelaku tuh, beristighfar laa bebanyak and sentiasa laa anggap ape yang terjadi nih sentiasa tersedianya hikmah daripada tuhan.

P/s : Please fake my picture ! LOL

No comments:

Post a Comment