Friday, December 16, 2011

Miss My Tenis Life !

Suatu hari Jumaat yang tenang , terasa bosan giler2 duk kat rumah jer petang tuh. Duk termenung dalam 30minit jugaklah, ternampak lah Raket-raket tenis aku yang tersimpan rapi kat dalam Rak , sekali ngan beg Tenis tu sekali . Maka dengan kebosanan yang melanda , terpikir lah nak main tenis petang nih ngan adik aku . Rindu sangat nak pegang raket tenis balik lepas hampir 5 bulan tak main kat court tenis Dungun tuh , tempat aku main tenis hari-hari time petang dulu sebelum melangkah ke alam Universiti .

Terus-terus call adik aku yang ade kat rumah member suruh balik cepat-cepat . Die pon semangat jer nak main . Tapi tunggu punye tunggu dalam 30 minit baru nampak bayang balik . Haihhh ! Pukul 5.45petang , start kereta , terus pergi D'gate Dungun beli bola Tenis se tin , nego punye lah nego , dapat Rm20 jer , bese-bese beli boleh laa dalam Rm18 , tapi dah desperate sangat sebab dah lewat dah lau pikir balik . Pukul 6petang tepat sampai kat court .

Sampai-sampai jer kat sana terserempak ngan Cikgu Hasbullah . Otai tenis kat Dungun nih . Dia pon terus sound bernada joking kat kitorang , "Nak lawan ke?" hahaha ! 

Dulu-dulu main pon die lah partner , die lah lawan aku dan adik aku tiap kali main petang-petang . Die nih dah agak berumur jugak , tapi honestly kalau di kire main petang-petang tuh memang kuat lagi die punye body untuk buat aktiviti outdoor macam tenis tuh . Cume stamina jer lah dah makin kurang , pape pon gua salute cikgu Hasbullah nih sebab banyak gak beri tunjuk ajar kat aku dan adik aku tentang tenis nih . 

Selain Cikgu Hasbullah jugak , pakcik-pakcik lain yang selalu aku main ngan diorang ialah Pakcik Rashid , Pakcik Saidi , Pakcik Awang dan Cikgu-cikgu lain yang selalu main kat situ . Sumer-sumer tuh member ayah aku , tu lah pasal boleh rapat dan boleh buat partner lau main sekali ngan diorang . And for being honest jugak , best main ngan diorang , sebab boleh praktik dah camne cara nak main ngan orang besar cam diorang . Pasal Ayah aku plak , die dah lame sangat dah tak turun court main tenis . Dulu die pon termasuk dalam golongan-golongan Otai yang main kat court Dungun . Selalu jer wakil Dungun lau ade tournament . Sebab die tak pergi main ? Terlampau sibuk dengan kerja kot . Dah tuh balik lewat-lewat , penat memang dah malas dah nak hayung raket tenis tuh plak kan ? 

Seingat aku balik , ayah aku lah yang banyak inspire aku dan adik aku tuk ceburi bidang tenis nih . Dulu sebelum main tenis , aku merapu jer tak tau nak wat pe petang-petang time freetime . Die lah yang support kami tuk raket-raket kami yang berlambak tuh , beg-beg raket kami and macam-macam lagi lah yang buat aku sampai ke tahap yang boleh dibanggakan walaupon tak setinggi mane pon . 


p/s : to my Father , thanks a lot for inspire me in this sport long time ago ! :)

No comments:

Post a Comment