Monday, December 26, 2011

Orang lain buat kerja , Orang lain makan hasil .

Story nih aku pon baru dapat tau gak , tapi aku nak cerita kan kat sini secara general jer . Buka ape , takot gak sesape yang terase nanti . Walaupon aku baru jer dengan problem story ni sebelah pihak jer , tapi aku rase aku dah leh agak kenapalah leh jadi camtuh lak .

Susah jugak lau ade timbul sikap pentingkan kepentingan diri sendiri antara kita yang berkumpulan nih , and lagi teruk kalau yang penting diri tuh dah amik kesempatan keatas orang yang dah buat kerja tuk sesuatu program tersebut . Apabila peristiwa suka duka yang dah dilalui bersama suatu ketika dahulu kini dah dilupakan camtuh jer , and pabila datangnya detik suka , hanya orang yang tertentu sahaja yang mampu kecapi detik tuh , hanya kerana gara-gara sikap penting diri tuh . Orang lain letih-letih la buat itu ini tuk jayakan program berkenaan , tapi tak dapat ikut sekali menyertai program tuh . Sadis kan ?

Btw , aku pon nak mention kan jugak , kalau orang kritik tuh tolong la amik kire demi kebaikan kite sendiri . Walaupon ade kale nye pengkritik tuh hanyalah bertujuan tuk melemahkan kita , tp sometimes ade jugak pengkritik yang ingin membaiki ape salah kita . So , buang-buang lah ego anda itu , jangan laa sombong kalau nak membina diri sendiri . Sampai-sampai kelak suatu hari nanti , kepimpinan anda langsung tak dipercayai orang lain . Nak ke jadi camtuh ? huhu


Aku pon takde banyak idea sangat nak pikir sal point-point tuk post nih time-time camnih . The main part jer la aku leh mention , ni bukan-bukan post biase k . Ni memang luahan hati aku tuk sesuatu hal yang aku anggap memang kurang adil tuk setengah pihak .

p/s : Never betray the others , u will hard yourself someday .

No comments:

Post a Comment