Monday, March 12, 2012

Bile die salah, kau kata betul, tapi bila aku betul ?


Bile die buat salah,
Kau kata betul,
Bile aku buat salah,
Takpe laa kau kata salah,
Sebab aku memang salah,
Terima kasih sebab kate aku salah.
Even kau tak cube betulkan aku,
Tapi sekurang-kurangnya,
aku tau aku ade salah

Tapi kenape?
Bile die buat salah kat tak kate salah jugak?
Kenape kau kate die betul sedangkan terang2 die memang salah?
Kenape kau tak cube sedarkan die yang sedang dalam keadaan yg salah?

Agaknya kau tak sayang die kan?
Sayang sbagai seorang kawan yang sentiasa ade dikale kawannya dalam kesusahan.
Agaknya kau tak nak die berubah jadi baik kan?
Agaknya kau hanya mempergunakan die untuk kebaikan kau jer kan?

Sedarlah,
Kawan yang baik bukan untuk dipergunakan.
Kawan yang sentiasa bersama bukan untuk jadi sandaran hidup semata-mata.
Kawan yang sentiasa menegur bukan lah tanda die membenci.
Kawan yang sentiasa melihat kesalahan kita dan memperbetulkannya adalah kawan yang betul-betul ikhlas untuk bergelar kawan dalam hidup kita


No comments:

Post a Comment