Thursday, May 23, 2013

Impian dan khayalan #Part14


Matahari tegak atas kepala,
Panas terase walaupon aircond kereta dibuka sesejuk yg mungkin,
Jalan sesak penuh dengan kenderaan,
Ade ke timur, ade ke barat,
Dalam hati terus berkata,

Ya Allah, selamatkan lah perjalanan aku nih,

Perlahan-lahan dipandu kereta nih,
Sekali-kali memotong, sekali-kali memecut,
Dalam fikiran hnya ingin mau sampai ke rumah tercinta,
Takde niat nak singgah mane2.

Tapi aku tak menipu,
Dalam fikiran ku hanya satu,
Memikirkan hari esok,
Hari untuk sesi interview bachelor pendidikan di UPM,
Interview tu mungkin tak penting bagi orang lain,
Tapi interview tu amat besar nilainye bagi aku,
Penting untuk aku balas jasa-jasa ibubapa tercinta,
Penting untuk aku buktikan bahawa aku bukan seperti yg disangka oleh ramai org trdekat.

Kadang-kadang mengeluh,
Kadang-kadang berdebar,
Kadang-kadang gembira,
Kadang-kadang excited,

Semua perasaan ade,
Tapi satu tetap aku utamakan,
Rase syukur aku kepada-Nya,

Terima kasih Ya Allah, Kau berikan aku peluang yang tak ternilai ini.





No comments:

Post a Comment