Tuesday, May 21, 2013

Impian dan khayalan #Part13


Bangun dari tido, dah takde sape2 kat bilik.
Rakan-rakan sibuk kelas masing-masing,
Tinggal la pengangur baru ni terkelip-kelip,
Bersendirian melayan perasaan di bilik.

Duduk di kerusi, Open laptop yg dah agak tak terjaga nih,
Open browser, Online MukaBuku,
Tngok notifications takde sangat,
Tngok news feed?
Huhhhhh? Sedikit meluat tengok sesetengah status yg takde langsung motifnye.
Kadang-kadang tertengok status nk attract perhatian,
Kadang-kadang tertengok status nk cari gaduh,
Kadang-kadang status yg maha hipokrit pon ade,

Tp tu sume aku simpan dalam hati sorang-sorang,
Sape la aku nak judge status tu sume,
Aku pon bukan perfect, Selalu jugak buat sume tuh. *Mengaku*

Terdetik hati,
Agak lame aku tak bukak facebook die,
Bile dah bukak, check itu, check ini.
Terus jer hati rase lain,
Tak payah lah dimention kenape.

Kisah lame berulang kembali,
Salah yg lalu diulang lagi,
Kesilapan yg dulunye padam kini terungkit sudah.

Takpe lah,
Aku dah biase mcam nih,
Aku dah biase terkena,
Aku tak mntak untuk terkena lagi,
Tapi andai itu nasib aku, Aku redha sepenuh-penuhnya.

Kawan-kawan ada jugak berkata,
Terlalu setia pon kadang-kadang memakan diri jugak.
Tapi tu lah aku,
Perasaan manusia bukan untuk dimain-mainkan.

P/s : Terlalu lame tak update, kini aku mula untuk update blog ini lg

No comments:

Post a Comment