Wednesday, May 22, 2013

Bila diri rasa perlu untuk berubah.


Terduduk di bangku,
Merenung jendela yang terbuka luas,
Satu sengaja dibuka,
Lagi satu memang rosak menunggu masa untuk jatuh kebumi.

Matahari kian berdiri tegak di atas kepala,
Ohh, dah lewat rupenye.
Baru aku ingat, aku tido pon lewat semalam,
Tidak hairan bangun pon hampir nak ke zohor.

Sighh, keluhan secara sendirinya keluar,
Digapai Blackberry buruk dicucuk charger diatas meja,
Ternampak signal merah berkelip, Pasti ade text menanti untuk dibace,
Dibukak nye text tuh, 2 text baru menanti,
Satu dari sang dia, satu dari suatu nombor yang memang aku tak kenali,
Hati tertarik untuk bukak msg dari nombor misteri tuh,
Dibaca nya dengan penuh minat,
Habis jer bace terus hati rase bahagia untuk sementara,
Wahh, today is my day !

Text tu mengandungi semakan panggilan temuduga untuk bachelor pendidikan di UPM,
Macam-macam perasaan bermain di benak hati when habis jer bace text tuh,
Terkejut ade, terkedu pon ade, happy bukan kepalang, tp beruntung pon still ade.

Aku tak mengharap sangat untuk interview tuh,
Tp orang tua-tua cakap, cuba dulu bila dah nampak peluang,
Rezeki depan mata, tak baik ditolak.
Terus jer aku gapai tetikus dan keyboard,
Terus jer aku brows laman sesawang yg disebutkan dalam msg tersebut,
Masuk Ic, and thats it. I really got the interview !

No comments:

Post a Comment