Wednesday, October 11, 2017

Impian dan khayalan #Part33

Malam ini tidak mampu aku tafsirkan apa di benak fikiran mu,
Kerana riak wajah mu tampak sedikit gembira,
Juga sedikit sebaliknya,
Kenapa itu duhai si penulis?

Aku rindukan kampung halaman ku,
Aku rindukan bunyi malam yang sunyi,
Aku rindukan bunyi bingit amarah ibubapa ku,
Ingin aku lari dari kesibukan bandar ini,
Tetapi aku masih ada tanggungjawab disini.

Pulanglah dikala kau masih mempunyai peluang itu,
Pulanglah andai nya itu mampu ubati rasa rindu mu,
Pulanglah andai nya itu mampu legakan seluruh jiwa mu.
Jika ada lagi tanggungjawab yang penting untuk kau selesaikan,
Korban kan la sedikit rindu mu itu untuk tugas itu,
Andai niat mu baik,
Semua nya akan sempurna jika dengan izin tuhan,

Setiap yang baik tidak akan datang tanpa pengorbanan,
Setiap yang baik tidak akan datang dengan sempurna kedalam hidup mu.
Tapi jangan sampai kau lupa kan asal usul mu,
Bila mana kau dah berjaya kelak,
Bila mana kau dah hampir mencapai semua yang kau hajati,
Ingat la orang tua mu.
Ya mereka tidak mengharap apa-apa balasan dari mu,
Atas semua yang mereka korbankan selama ini,
Mereka hanya ingin melihat anak mereka berjaya,
Kau fikirkan la inisiatif terbaik dari diri mu sendiri,
Bagaimana cara terbaik untuk membalas jasa mereka.

Ohh ya, Aku rasa kau ada sedikit soalan tentang insan bergelar sahabat,
Adakah aku benar?
Kalau aku benar simpan saja soalan mu itu,
Nanti kita lanjutkan lagi jawapan kepada semua persoalan dalam hidup mu itu,
Andai masih diberi peluang untuk bernafas esok hari,
InshaAllah

No comments:

Post a Comment