Saturday, June 1, 2013

Impian dan khayalan #Part17


Termenung, merenung.
Hati terase nak update,
Tangan malas nak menurut,

Tapi last-last rajin jugak tangan ni nak menaip lagi,
Lepas apa yang dah jadi,
Dirasakan kisah silam mungkin kan terjadi lagi,

Apa yang diharapkan hanya seuntas kejujuran,
Yang bersalutkan keikhlasan yang tak berbelah bagi,
Aku, Dia ? Jauh, teramat lah jauh.
Ibarat timur ke barat.
9 jam jaraknya.

Depan mata pon berkali-kali jadinye,
Belakang mata? Tuhan jer yang tau.
Dia selalu persoalkan keikhlasan aku,
Dia selalu persoalkan kepercayaan aku kat dia,

Memang,
Memang aku ikhlas, memang aku percaya kan dia,
Aku percaya sebagaimana aku percayakan diri aku sendiri,
Tapi ni laa diri aku,
Terlalu memikirkan apa yang tak terjawab,
Terlalu memikirkan apa yang tak patut dipikirkan,

Dikala berseorang, aku tak pernah terfikir untuk mengkhianati janji,
Aku tak pernah terfikir untuk khianati kepercayaan dia,

Kawan-kawan selalu cakap,
Aku ni pak turut,
Aku terlalu mengikut angin orang lain,
Sampai kan diri aku sendiri merana,
Selama ni aku sabar lagi,
Hari ke hari aku still bersabar,

Tapi api kemarahan manusia,
Kadang-kadang terbakar jugak,

Takpe lah, aku tak salahkan dia,
Aku tak salahkan dia seorang,
Aku salahkan aku jugak,
Maybe, aku ni bukan yang terbaik yang dia inginkan,
Maybe, aku ni bukan seromantik seperti kawan-kawan dia yang lain,
Maybe, aku ni bukan yang mampu menjanjikan kebahagiaan yg dia impikan dlam hidupnya,

God knows what her think,
God knows what her do,

Dikala doaku, dikala mimpiku,
Aku berharap, apa yang aku inginkan, apa yang aku harapkan,
Itu lah yang dia impikan. InsyaAllah

No comments:

Post a Comment