Monday, December 31, 2012

Impian dan khayalan #Part11


Sejuk mengeluh, Panas pon mengeluh.
Duhai manusia, tak kan pernah habis mengeluh dengan ape yang tuhan turunkan.
Duhai manusia, tak kan pernah tahu erti bersyukur,

Bukan tu yang nak dicoretkan,
Bukan tu juga mainpoint yg hendak dilakarkan dalam post nih,

Tu hanya sekadar luahan perasaan yang datang diminda,
Dikala diri ini sejuk2 tak berhenti disebabkan hujan yang kadang2 lebat tak berhenti skarang,
"Musim die, biarlah die turun nak basuh bumi nih yang penuh dengan pelbagai dosa"
Berbisik hati melegakan diri yang terketar-ketar menahan sejuk even dalam rumah

Buka twitter seseorang,
Teliti mata ini memerhati setiap tweet,
Setiap mention daripada org lain,
Even kalau rajin,
Follower nye satu-satu dikaji,
Even busy body skit,
Setiap patah perkataan DM nye dngan orang lain diambil perhatian.

Bukan nak jadi maniac,
Bukan juga nak jadi busy body,

Sumpah aku mengaku,
Andai nye browser 'PALEMOON' ni dibukak,
Secara tersendirinye Twitter die akan ku bukak,
Sumpah juga aku mengaku,
Andai nye BIS baru ku subscribe di phone BerryHitam nih,
Profile twitter die lah yang pertama akan ku bukak,
Lepas itu baru aku sign in twitter aku sendiri,


Dari jauh aku perhatikan die yg sememangnya jauh dari aku,
Dari twitter lah bnyak bnde harian pasal die yg aku tau,
Dari twitter lah bnyak kawan2 die yang aku kenal,

Kadang2 aku jealous tak tentu hala melihat die bertweet dngan pelbagai org,
Kadang2 aku termenung keseorangan selepas habis sesi stalk profile die,
Kadang2 aku pndang diri aku di cermin scara tak sngaja langsung,
Kadang2 aku terduduk di sejadah dilanda kemalasan untk bangun,

'Adakah aku dah cukup layak untuk dia?'

Soalan yang selalu terbuku dalam hati,
Bermain dalam fikiran,
Dan kdang mmberi effect kepada tubuh badan.

Aku tak mampu jadi sperti sesetengah org yang mampu buat org lain bahagia,
Aku bukan sape2 yang tidak akan pernah membuat salah,
Aku hanya lah aku,
Yang hanya tahu menjadi sakai kadang2,
Yang hanya sentiasa mencuba untuk membuat kan die bahagia,
Tapi yelah, Mood orang tak selalu bahagia kerana kita,




Selagi diri ini masih bernyawa,
Selagi aku dan dia masih dan bakal terikat,
InsyaAllah, Tak kan ku jemu membuatnye bahagia,
Tak kan ku lepas tanggungjawab tuh kerana dia,
Dan kerana Allah dah berikan aku tanggungjawab itu,

Akan ku manfaatkan sebaik-baiknya. Syafiqah Shafawiza

P/s : Maaf kerana Aku mungkir janji kerana aku dah cakap post yang terdahulu adalah yg terakhir untuk tahun 2012.

No comments:

Post a Comment