Saturday, September 15, 2012

Mencuba yang terbaik untuk awak


Ya Allah,
Besar nye dugaan merindui seseorang yang jauh,
Besar nye dugaan memikirkan seseorang yang kita sayang tapi tiada disisi,
Besar nye dugaan-Mu untuk aku sentiasa menjadi terbaik untuk nya,

Sesungguhnya hikmah-Mu ade dimane-mane Ya Allah,
Aku tahu dipenghujung kerinduan ini terselit nya kebahagiaan,

Jika itu yang telah kau tetapkan dalam diari hidup kami,
Peliharalah hidup kami supaya tetap di jalan agama Mu,
Kami ini hamba Mu yang maha lemah lagi banyak khilafnya,

Tunjukkan lah kami yang benar daripada kami terus tersesat dalam kesilapan yang lalu,
Tabahkan lah hati kami atas segala ujian yang telah dan bakal melanda dalam hidup ini,

Aku bukan yang terbaik untuk dia,
Tapi termenung sendiri sentiasa mengingatkan aku,
Untuk menjadi yang terbaik dalam hidup nya,
Untuk menjadi pembimbing bagi hidup nya yang mendatang,
Untuk mengisi kekosongan imam yang dicari-cari,
Semoga harapan itu menjadi kenyataan,
Amin ~

#Sesungguhnya Engkau maha mengetahui ape yang aku rasakan Ya Allah.


No comments:

Post a Comment